dissabte, 20 de febrer del 2010

Bunyols de l'Empordà

Ara que el Carnaval s'ha acabat, i entrem de ple a la Quaresma, temps de "moderació i d'abstinència", he pensat que el millor que podem fer son uns bunyols de l'Empordà, ja que jo no soc ni moderat ni abstinent.

N'he fet una quantitat considerable per repartir-los a la familia i amics, però vosaltres podeu adaptar la recepta segons les vostres necessitats, encara que per a mi, la necessitat de bunyols sempre és gran. M'agraden molt!!!!

Ingredients:
- 1000 grs. de farina
- 15 grs. de sal
- 150 grs. de sucre
- 75 grs. de llet
- 75 grs. d'anís
- 90 grs. de mantega
- 7 ous
- 80 grs. de llevat premsat
- 80 grs. d'aigua
- 1 cullaredeta de cafè de canyella, de nou moscada i de coriandre
- 10 grs. de matafaluga

Amassem tots els ingredients excepte la matafaluga que l'afegirem just al final de l'amassat, i l'aigua, que l'afegirem poc a poc.

Quan acabem l'amassat, tallem porcions d'uns 300 grs. aproximadament, bolegem i deixem reposar uns 5 minuts. Després, formem un barrot, tallem els bunyols, fem un forat al centre, els posem en una llauna untada amb oli i els deixem fermentar al menys mitja hora.

Fregim els bunyols amb oli abundant, millor que sigui de girasol. Els posem en paper absorbent o una reixa perque es desprenguin de l'oli sobrant, els ruixem amb anís i els ensucrem.

I ara vé la part millor. Ja us els podeu menjar!!!

5 comentaris:

  1. Nosaltres normalment fem els de vent, però no diria pas que no a una safateta d'aquests bunyols... Amb el foradet al mig t'han quedat molt bonics, es nota que hi tens pràctica ;)

    ResponElimina
  2. Enric, això és un pecat! bunyols de l'Empordà en dius? jo faig bunyols de vent però aquests també m'agraden força!
    PTNTS
    Dolça

    ResponElimina
  3. Si que surten bons, i els de vent també m'agraden molt.
    Hi ha un petit truc per tallar-los i fer el forat amb comoditat. Poso la massa a la nevera per agafar una mica de consistència i treballar millor. Un cop formats els bunyols, els deixo una bona estona fermentant.
    Gràcies a les dues. Un ptó.

    ResponElimina
  4. quins bunyols més bons! tinc ganes de preparar-ne, a veure si m'animo.
    pt!

    ResponElimina
  5. He descobert el teu bloc a partir d'un comentari teu al bloc No tot són postres a la cuina. He arribat aquí i m'he trobat aquests bunyols que tenen una pinta boníssima!. Donaré una volteta més entretinguda!.

    ResponElimina